11 iul. 2011

Pensiunea Doina din Vadu Izei (Maramures, Sighisoara, Sibiu, Vatra Dornei, Bucovina......) Circuit in tara

Pensiunea Doina Vadu Izei, Maramures

Souveniruri

Relax total

Indicator care-ti arata ca pana aici poti merge cu masina

Ursu, i-am facut masaj, a scos limba de placere

chiar daca nu e motanul incaltat are papion alb la gat

somn la greu, cat ii ziua de lunga
sta cu pastilele la cap

Oale curate si frumos aranjate

Pui cu cartofi si ciuperci la cuptor de ti se topeau in gura
Slana cu ceapa si cas diz de dimineata ca sa te trezesti bine
Sticla de palinca pe masa si bolul cu ciorba la discretie

Un living numa

Bunica din Sapanta- am luat palinca

Manastirea Barsana

Muzeul de la Manastire

Complex Turistic Suior, urcare cu telescun

Ciorba de fasole cu afumatura hmmm, delicioasa

Cai asa grasi si frumoasi ca in Maramures n-am intalnit

Pomul cu oale: in zilele noastre se zice ca oale au puse in copacul din fata casei cei care au fete de maritat, cu cat sunt mai multe oale in copac cu atat zestrea fetei este mai mare

Sighisoara
Turnul cu Ceas
Casa Cositorarului
Turnul Cizmarilor
Turnul Croitorilor

Casa Saseaca

Aici sus am fost cazati noi, era o priveliste superba

Mascota cafenelei
Casa cu Cerb

Casa Vlad Dracul
Sighisoara

A mancat tochitura cu mamaliguta

Casa cu Cerb
Piata Cetatii

Casa Cositorarului -  Pensiune, Terasa, Cafenea

Aceasta este o cafenea renumita in cetate, puteti servi ceaiuri, cafele, bauturi si multe deserturi specifice zonei. Aceasta felie de tort cu ciocolata servita la prima ora a fost senzationala. Daca aveti ocazia sa treceti nu ratati aceasta terasa unde va tine companie un pisoi svapaiat.

Casa Legendei- Casa Bunicii

Biserica din Deal
Vatra Dornei , Perla Bucovinei

Casa Bucovineana

Asa am lasat "cufarul" cu haine in portbagaj si coboram cu sacosica sa-mi iau schimburi, era practic imposibil sa-l ridici de pe loc avand in vedere ca era tot sifonierul acolo

Cazare Hotel Carol

Mancare indiana
Muschi de vita cu brocoli

Parcul central cu veverite din Vatra Dornei

Manastirea Voronet

Manastirea din Maramures

Casa Drumetului

Memorialul Durerii, un loc care trebuie vizitat

Maramu si nu numai,

Anul acesta am hotarat sa ne petrecem concediul acolo unde se agata harta-n cui, mai bine zis in locul unde sunt cei mai deosebiti oameni de care o sa-mi amintesc intotdeauna cu mare drag. Mi-am pregatit agenda inca din timp, am cautat zone si obiective de vizitat, am stabilit traseul si am ales restaurante si pensiuni unde sa ne cazam. Pe scurt am sa trec in revista locurile prin care am trecut : Calimanesti, Caciulata, Manastirea Cozia, Cisnadie, Sibiu, Sighisoara, Targu Mures, Turda, Cluj Napoca, Gherla, Dej, Baia Mare, Sighetu Maramtiei, Vatra Dornei - Bucovina cu Dorna Candreni, Poiana Stampei, Poiana Negri, Campulung Moldovenesc, Gura Humorului (Cacica), Suceava, Falticeni, Targu Neamt, Piatra Neamt, Bacau, Adjud, Marasesti, Focsani, Ramnicu Sarat, Buzau, Urziceni, n-am facut decat vreo 2500 de km intr-o saptamana si vreo 3000 de poze. M-au impresionat multe insa mi-au placut in mod special Sibiul, Sighisoara, Maramuresul studiat “din cap pana in picioare” si Vatra Dornei. Am organizat totul pe indelete si dimineata la 15.30 eram pe pozitie. Drumul a fost bun si liber asa ca am ajuns in Sibiu cu noaptea-n cap cand inca nici nu se deschisesera pravaliile. Mai bine caci noua nu ne place aglomeratia  absolut deloc. Dupa Sibiu si Sighisoara ne vedem si in Maramures. Multe case saracacioase si putine pensiuni care sa-mi placa la prima vedere ami ales ca erau chiar la strada. Al meu déjà era cu inima stransa dupa experienta din Sighisoara si la cum se prezenta treaba zicea ca el nu sta atatea zile la pensiune daca nu-i convine.

Sibiu

Anul acesta am facut un mic tur prin tara asa ca din pacate n-am putut acorda mai mult de o zi pentru a descoperi Sibiul.Aici am vizitat ca toata lumea Piata Mare, Piata Mica, Piata Huet, Turnul Pielarilor, Turnul Rosu., Turnul Sfatului, Turnul Olarului, Podul Minciunilor, Turnul Scarilor, Muzeul Brukenthal, cam toate obiectivele se gasesc relative aproape una de alta, in aceeasi zona. Am mancat foarte bine la Crama Sibiului si daca mergeti acolo la fel de bine este si la Crama Ileana, ne-am plimbat  apoi prin Parcul Padurea Dumbrava unde se afla si muzeul Satului in aer liber. Porumbeii din piata sunt atractia locului, toata lumea poposeste chiar si pentru cateva minute. Piata Mare este frumos amenajata, cu un spatiu deschis. Terasele si restaurantele sunt frumos amenajate si nu trebuie sa ratati vestitii covrigi din piata. Un oras deosebit de frumos, curat si cu oameni primitori. Gasiti locuri de parcare peste tot iar in weekend este gratis. Exista harti in multe puncte importante ale orasului unde va puteti informa cu privire la obiective si locatii. Simplul fapt ca alegeti o plimbare sau ceva de baut la o cafenea este un lucru deosebit de placut. Cred ca ar fi multe de spus despre Sibiu insa pentru noi a fost ceva fugitiv, doar de o zi.

Crama Sibiana (Piata Mica)

Am mers la acest local tot datorita recomandarilor si impresiilor postate pe internet Pe cat e de buna mancarea pe atat de frumos decorat restaurantul iar ospatarii incredibil de politicosi si gata sa-ti faca pe plac. Am servit o ciorbita de fasole cu afumatura si ceapa rosie frecata bine, n-am vrut in bol de paine ca ma ingrasam prea mult iar la felul doi tochitura si carne la borcan, in untura cum faceau bunicile. In surdina se aude o muzica banateana nemaipomenita iar paharul de palinca a mers la fix. Asadar crama e locul potrivit pentru turisti, frumos e sa te cazezi la pensiuni, case sau vile, sa incerci mancarea traditionala si sa lasi hotelul si mancarea fast food pentru alta data.

Complexul Dracula Danes (Sighisoara)

Am fost doar in trecere pentru ca initial am vrut sa ne cazam o noapte dar rezervarile se fac cu cel putin o luna inainte. Locatia mi-a placut, este un loc potrivit in mod special pentru familiile cu prichindei. Cand am ajuns noi  majoritatea erau cu copiii la masa si era galagie in zona, aviz pentru cei tineri care vor liniste. Exista aceasta micuta ferma cu struti, lame, pasari, gaini, capre si porumbei albi care este o mica atractie pentru pitici. La fel si poneii de care se pot bucura.. Poti chiar dona un leu pentru strutul tau. Din cate am vazut se poate servi si carne de strut aici iar mancarea am auzit ca este exceptionala. Noi eram prea satui pentru a servi ceva. Verdeata multa, zona superba insa mie personal mi s-a parut ca pe internet arata mult mai bine, ma asteptam la cu totul altceva, spatiul mi se pare cam mic, un singur balansoar care evident era tot timpul ocupat si o piscina cam mica in raport cu numarul de turisti cazati. Daca aleg un numar mare de turisti sa-si petreaca ziua acolo se cam inghesuie dupa parerea mea. Nu cred ca este potrivit nici sa stai mai mult de 2-3 zile pentru ca nu prea ai ce face mai mult timp acolo. Sa nu fiu inteleasa gresit, noi suntem genul de oameni activi, carora le place sa exploreze si noi ajungem acasa mai obositi decat am plecat, acesta e un loc minunat pentru cei care vor odihna. Din cate am vazut exista trei posibilitati de cazare hanul, pensiunea sau centrul ecvestru insa din informatiile culese de pe internet am vazut ca de preferat ar fi cazarea si masa la pensiune sau ecvestru. Pensiunea are restaurant si crama, terasa, bar si piscine, ecvestru : camerele de la parter au terasa in fata cu masute si banci. Am gasit numai impresii de bine despre acesasta locatie asa ca pentru cei doritori cred ca puteti opta pentru a va caza aici.

Sighisoara:

Sighisoara e un oras medieval, un loc in care istoria se simte si se pastreaza iar arhitectura cladirilor din centrul vechi au o influenta germana. Am ales o noapte de cazare chiar in cetate. unde gasesti majoritatea obiectivelor interesante, am bifat in agenda Turnul cu Ceas, Scarile Acoperite si Biserica din Deal care erau chiar langa noi, Piata Cetatii, Casa Vlad Dracul, Turnul Cositorarilor, Turnul Cizmarilor, Piata Centrala iar celelalte pe data viitoare. Am vrut ceva aparte care s-a dovedit a fi o provocare pentru al meu sot si anume o casa decorata in stil vechi, denumita “Casa Bunicii”.A trebuit sa se imbete ca sa doarma acolo, dar pentru o noapte ce conta. Turistii straini cauta la noi ceva in genul asta, hoteluri au si ei dar vor sa mearga la gazde care stiu sa-si primeasca oaspetii cu multa dragoste si mese imbelsugate, cu palinca si bucate traditionale. A fost fugitiv si pentru ca mi-a placut foarte mult am ales ca de ziua mea sa mai petrecem vreo doua zile acolo pentru a ne odihni dupa concediul care ne-a epuizat dar de data aceasta ne vom caza la Casa Cositorarului si vom pune agenda pe foc.

Cazare Casa Legenda- Casa Bunicii

Casa este exact langa terasa Casa Cositorarului unde puteti savura deserturi minunate.O casa la cheie cu o camera mare cu doua paturi, o canapea, doua fotolii, mobilier vechi, soba si birou. Pe hol se afla o canapea, masa unde puteai manca, televizor si cuier. Bucataria era utilata cu strictul necesar, cuptor cu microunde, aragaz, frigider, chiuveta, dulap cu tot ce-ti trebuie si o baie cam invechita ce-i drept. Camera avea doua ferestre si o priveliste superba. Este potrivita pentru o familie cu copii care nu vor sa manance in oras si astfel au unde sa-si pregateasca masa. Camera a fost curata, am avut si un calorifer electric pe care la-m folosit toata noaptea caci fusese racoare iar fara el n-am fi rezistat. Gazdele au fost dragute insa cam mirate cand au vazut ca un cuplu de tineri aleg Casa Bunicii si nu Camera Veche sau Camera Contesei, o fi zis ca suntem sonati dar baia nu era nici pe departe cum ar fi trebuit. Exista vreo sase tipuri de camere iar aceasta  a fost o casa practic. Cei care se cazeaza la Casa Legenda beneficiaza de un discount de 25 % la Casa Vlad Dracul insa noi nu am folosit-o, am consumat doar bauturi. Din informatiile stranse am inteles ca preturile sunt foarte mari chiar si cu reducere iar pretul nu reflecta deloc calitatea. Dupa felul de a insista in legatura cu masa la restaurantul Casa Vlad Dracul tind sa cred ca este tot afacerea dansilor sau au un anumit profit. Restaurantul arata foarte bine insa nu era nimeni asa ca mi-au intarit mai mult convingerile. Nu intotdeauna impresiile lasate unor persoane se potrivesc cu ale tuturor celorlalti insa eu m-am ghidat in proportie de 90 % dupa acestea si a cam fost la fel. Una peste alta ne-am distrat in noaptea aia, vorba sotului ca avem de ce sa ne aducem aminte si sa radem. O fi amenajata in stil vechi insa nu si modern. Baia era groaznica, baie care e cea mai importanta pana la urma, mai rau decat pe vremea bunicii, robinetii cadeau, cada vai de mama ei si igrasie pe peretii holului. Paturile maricele dar nu foarte commode, exact ca pe vremea bunicii, intri direct in pielea personajului. Am vazut ca au mai fost cazati in celelalte camere la casa legenda si impresiile au fost de bine, atunci trebuie sa faca ceva cu aceasta casa. Practic pentru o noapte si un singur dus nu m-a deranjat insa de ce sa nu platesti pentru conditii si sa te cazezi in alta parte. In afara de pozele de pe siteul lor nu am gasit nimic pe net dar aceste comentarii pe blog le-am descoperit deabea dupa ce m-am intors din concediu :

In concluzie pentru cei care vor sa se cazeze nu mergeti aici, sunt atatea posibilitati de cazare in cetate si poate chiar la preturi mai mici si conditii mult mai bune. Pretul este pentru cazare, fara masa 160 de ron/noapte, enorm dupa parerea mea. Serviciile au fost nesatisfacatoare dintr-un anumit motiv care pe noi nu ne-a deranjat foarte mult. Am trimis e-mail cu ora sosirii noastre asa cum ni s-a cerut intre 18-20 iar proprietara s-a scuzat ca inca nu e curata camera in urma celor plecati datorita faptului ca ei au intarziat cu plecatul. Noi oricum vroiam sa mancam si sa ne plimbam nicidecum sa ne cazam imediat, pentru o noapte nici n-am coborat "cufarul" din portbagaj la cat de mare era insa daca la ora aceea tarzie nu era gata camera poate pentru alti doritori va fi o problema asta

Terasa Casa Cositorarului

Este terasa, cafenea si pensiune. Daca ajungeti in Sighisoara nu ratati aceasta locatie. Exista un bar frumos amenajat la parter cat si in mansarda. O terasa minunata plina de flori unde puteti servi atat cafele, ceaiuri, vinuri fine cat si deserturi minunate facute in casa dupa retete traditionale ale locului. Se gaseste in apropierea scarilor acoperite, o cafenea saseaca de-a Transilvaniei iar pensiunea are doua camere amenajate in stil vechi.Camerele arata foarte bine si am gasit numai impresii pozitive la adresa lor. Am servit cate o cafea, ceai si tort de ciocolata nemaipomenit, toate servite de fete imbracate in straie sasesti. Nici nu ne-am plictisit pentru ca ne-a tinut companie pisica terasei care avea o energie la prima ora…..Aici urmeaza sa ma cazez in octombrie si revin cu impresii: http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=7541030678854859950#editor/target=post;postID=2754860062951171060

Pensiunea Doina - Vadul Izei

Cea mai buna gazda posibila...

Pensiunea este un colt de rai, se afla situata in Vadul Izei-Sighetul Marmatiei, intr-o zona retrasa si impadurita. Pe tot traseul n-am intalnit o pensiune sau un hotel care sa ma fascineze mai mult. Aceasta pensiune te introduce in alta lume inca de la intrare, curtea este plina de flori si iarba grasa iar obiectele sculptate in lemn fac totul.

Exterior:

Casa cu un amplasament de exceptie, este inconjurata numai de verdeata, o curte foarte mare cu teren suficient pentru toti turistii sa-si desfasoare diverse activitati (plaja, fotbal, volei, badminton, alte sporturi). Exista doua balansoare, vreo trei pavilioane de servit masa pe malul raului si inca vreo 3 masute din lemn. Curtea are livada, gradina, gratar si va puteti bucura de compania a doi prieteni necuvantatori un catel pe nume Ursu si o pisica neagra tuci. Locul e potrivit si pentru familiile cu copii, au unde sa zburde in voie si ii puteti supraveghea linistiti. Pensiunea are 3 margarete insa eu spun ca-s putine, conditiile au fost deosebite iar mancarea "mai mult ca perfecta".Eu sunt pretentioasa la mancare si pentru a va convinge ca stiu ce spun va invit daca doritit sa-mi vizitati blogul meu culinar :http://wwwsimona-susu.blogspot.com/. Asa gazda nu am intalnit nicaieri, face totul cu pasiune si din suflet, se vede ca nu este doar o afacere din care sa-si doreasca doar un profit. Doamna Doina este in permanenta la pensiune pentru a se asigura ca turistilor nu le lipseste nimic. Fetele care trebaluiesc in bucatarie au niste maini de aur si sunt ca niste furnicute dealtfel cum sunt toti oamenii din zona Maramuresului, asa oameni nu gasim nicaieri la noi. Minunat este faptul ca pensiunea nu este la strada ca majoritatea din zona ci este despartita de o padure si un parau care trece prin curte.

Interior:

Pensiunea este formata din Casa Doina 1 si Casa Doina 2. Am fost cazati 4 nopti, 140 lei cazarea/noapte cu mic dejun inclus (camera dubla), cu balcon si baie proprie. Pensiunea si camerele sunt frumos amenajate si decorate in stil traditional. Pensiunea este din lemn, la parter sala de mese este superb decorata si mobilata unde sunt suficiente locuri pentru toti cei cazati. (CD1).In mansarda exista un salon cu mai multe canapele si TV unde turistii se pot relaxa mai ales in perioada de iarna cand iti petreci mai mult timp la pensiune (CD2).Noi am fost in iulie insa am prins 1 zi cam racoroasa noaptea si camerele au fost incalzite nu ca in alte parti unde am ingheta tin luna septembrie mentionand ca sa incalzeste doar iarna. La parter (CD2) este un living unde exista o masa mare cu scaune si canapele unde te poti relaxa. Curatenie luna peste tot si la fel cum a specificat un alt utilizator probabil ca se face curat in camera la cerere, noi nu am avut nevoie plecand de dimineata pana seara chiar nu avea sens, parca acasa faci curat zilnic iar la noi toate erau imprastiate.

Masa:

Pretul unei mese (pranz sau cina) este de 35 de lei. Cineva de aici spunea ca e cam scumpa mancarea, eu spun ca dimpotriva, ti se aduce la masa supiera sau vasul cu mancare si te servesti cat doresti, la fel si sticla de palinca. Atat de buna era mancarea incat noi serveam cate doua portii de felul 1 si nu prea mai intra urmatorul. Unele mancaruri sunt mai grase ca asa se gateste in zona dar mancarea este adusa la masa fierbinte, asa cum este normal. Eu care mananc doar ciorbe cu bulion si nu ma omor dupa mancarurile cu sos alb am mancat cu mare drag supele si ciorbele drese cu smantana.

Mic dejun:

rosii, branza, castraveti, ardei gras, ceapa rosie,slanina, rulada umpluta de pui, carnati, pastrama, gemuri (caise, fructe de padure), unt de casa, zacusca sau salata de vinete frecate cu usturoi, ceapa si maioneza, cate o stacana cu lapte fierbinte si ceai, un ceai nu foarte concentrat facut special si pentru cei care nu prea servesc ceaiuri, cred ca era facut din plante, menta, tei, musetel si chiar o tenta de busuioc. Oute proaspete preparate dupa preferinta si cafea la cerere, o cafea foarte buna asemanatoare cu expresso lung.

Pranzul:

se servea deobicei in jur de 15-16 si am avut: supa de gaina cu taitei de casa -senzationala, ciorba de perisoare sau traditionala cum se face la ei, placinta cu urda, marar si smantana, gogosi dulci ca desert, cele mai bune gogosi pe care le-am mancat au fost cele de aici si din Maramures, ardei umpluti, sarmalute, friptura de porc la cuptor cu piure de cartofi si salata de rosii, pui la cuptor cu cartofi si ciuperi servite cu salata de gogosari (friptura se topea in gura), palinca si apa minerala iar ca desert diverse prajituri facute in casa.. Cand am avut pofta ne-am luat bere rece din apropiere si am servit la masa. Nu trebuie sa va stresati cu masa caci gazda va asteapta cu mancare chiar si seara mai tarziu cand veniti obositi caci nu va pot lasa flamanzi.

Gazda:

Doamna Doina este un om minunat care te primeste cu caldura si vrea sa se asigure ca esti multumit de toate. La o intrebare a unor turisti in legatura cu Ocna Sugatg despre bai si masaj a pus imediat mana pe telefon si a sunat, la fel si noi cand am vrut sa stim unde gasim mai exact un internet cafe sa ne descarcam pozele i-a dat sarcina unuia dintre feciorii dansei sa faca acest lucru scutindu-ne pe noi sa mai umblam in acest scop. Dupa mine cred ca este cea  mai potrivita locatie pentru un concediu de neuitat intr-o zona deosebita unde poate nu ajungi de multe ori in viata si pana la urma amintirile sunt cele care raman vii in memoria noastra. Pentru cei care vor sa viziteze Maramuresul recomand cu mare drag aceasta pensiune. In speranta ca nu v-am plictisit si ca v-am facut pofta de mancare.....

Muzeul Satului Maramuresan

Parca este mai mare si mai frumos decat al nostru, o meritata plimbare in aer liber mai ales dupa o masa inbelsugata. O singura doamna era in tot parcul si in casute poti intra linistit si chiar sa faci fotografii inauntru. Taxa a fost de vreo 12 lei 2 persoane plus taxa foto. Al meu sot m-a prostit stanga dreapta si vroia sa iasa repede cand doamna striga dupa noi “puteti urca si sus la biserica, e priveliste frumoasa si sunt casutele deschise”, zic vezi Dumnezeu nu ti-a ajutat ca ai vrut sa ma tragic in piept. La intrare ne-au zis ca nu e mult de mers dar la cat eram noi de fezandati  al meu nu stia cum sa plece mai repede. Vroia sa m-a duca cu masina si nu pe jos, ce mai plimbare o fi si aia.

Cimitirul Vesel din Sapanta

Un loc deosebit pe unde trebuie sa treceti, acolo unde se face haz de necaz. Am inceput vizita cu urarea paznicului :"sa aveti o zi buna"de parca in cimitir ar putea fi vreodata buna. Impresionant era mesajul de pe o cruce care suna cam asa:”ce bine ar fi fost ca eu sa citesc si tu sa fii in locul meu”. Culmea cica inca se mai fac inmormantari acolo. Am citit foarte multe mesaje, le-am si fotografiat pentru cei care vor sa ajunga macar virtual insa iti trebuie o zi sa le citesti pe toate. Cimitirul Vesel nu este prea "batran" are doar 80 de ani artizanul lui fiind artistul popular Stan Ion Patras  care a imbinat in crucile de la Sapanta talentul sau de pictor, sulptor si poet. Inspiratia i-a venit de la faptul ca oamenii la priveghi beau, mananca, se distreaza si amintesc de viata celui dus. Mai sunt si alte obiective de vizitat, case memoriale, manastiri etc dar nu este timp suficient si noi le-am bifat pe cele mai interesante noua. Pe langa cimitir sunt multe tarabe cu souveniruri si magazinase. Foarte multa lume amarata iar cateii rupti de foame, mancau paine goala. Coada mare la gogosi imediat cum iesi din cimitir pe stanga. Pofta mare asa ca stam si noi. Aveau un lighean in care faceau gogosile, am luat vreo 5 si n-am mancat decat una restul la catei. Gogosile din Maramures nemaipomenite, ca nicaieri insa acestea balteau in ulei, nu se puteau manca, daca mai mancam una in plus directia Bucuresti dar cele de la Pensiunea Doina si de la mocanita au fost minunate. Asa ca nu le incercati pastea din Sapanta ca vi se apleaca.

Memorialul Durerii

Un loc care meritat vizitat. Eu nu il aveam trecut la obiective insa al meu sot a tinut sa-l vada, m-a impresionat si pe mine, daca intri si putin in pielea personajelor impactul este mai mare. O zi cred ca ar fi suficient pentru zivitare, noi l-am facut in vreo doua ore, nici pe graba dar nici n-am dormit pe noi. Ca sa citesti in fiecare camera tot ce scrie iti trebuie foarte mult. Am luat si DVD-ul care a costat 40 de lei insa nu merita. Se poate viziona doar pe calculator si nu este altceva decat ceea ce am vazut acolo, noi initial am crezut ca este vorba de un documentar dar nimic deosebit. Nu prea e domeniul meu in ale povestitului aici insa atasez mai multe fotografii care vorbesc.

Pastravaria lui Alex-Sat Mara

O locatie frumoasa si o mancare minunata. Aici gasiti daca doriti atat cazare cat si restaurant. Cascada artificiala cat si locatia atrag foarte multi turisti. Am servit bors de peste, mamaliga cu branza si pastrav cu mujdei de usturoi. Mancarea a fost grozava insa aveti ceva de asteptat. Fetele imbracate in costume traditionale sunt foarte dragute si amabile. Palinca am luat vreo 20 de litri. O parte din Sapanta si o parte din Sighet. Am fost la o bunica care avea atarnata o sticla la poarta, al meu zice te-ai prins ca e apa in ea. M-a pus al meu sot sa gust din mai multe sticle, cate putin pana m-am facut praf. A fost un lucru minunat sa stam de vorba cu aceasta batranica care era singura, copiii realizati si plecati in afara.

Manastirea Barsana

Situata la 12 km de Vadul Izei trebuie vizitata. Daca avem o groaza de manastiri de vizitat pe unde ne ducem cred ca asta e una dintre cele mai frumoase si merita sa mergeti. De mers si in muzeu unde am facut fotografii, intrarea 1 leu parca, daca vrei sa lasi in cutie.

Pretul unui bilet este de 10 lei si include urcarea, coborarea si o bautura. A fost o plimbare placuta chiar daca au fost cativa stropi de ploaie si al meu are rau de inaltime. Sus e o priveliste frumoasa, noi am urcat singuri cu telescaunul iar la coborare am avut un grup de copii pusi pe sotii. Am mancat la restaurant o ciorba de fasole grozava. Restaurantul e foarte frumos si tot facut din lemn. Cazarea este in jur de vreo 250-300 de lei acolo.

Plimbare cu mocanita pe Valea Vaserului

O experienta minunata, daca ajungeti acolo trebuie s-o faceti si pasta. O calatorie cam obositoare asa ca va trebui sa alocati cam o zi pentru aceasta plimbare. Plecarea se face din gara CFF Viseu de Sus la ora 9 si va intoarceti cam pe la 16. Pe parcurs se fac vreo doua opriri scurte si popasul de la Paltin unde se face picnic dureaza o ora. Acolo puteti merge cu merinde sau daca doriti puteti cumpara gratar (friptura de pui, porc, carnati), bauturi racoritoare si alcoolice. Pe parcursul traseului in mocanita este un loc amenajat de unde puteti lua gogosi delicioase, cafea foarte buna, bauturi si palinca. Trebuie sa va imbracati sport sa va simtiti comod si sa aveti niste haine mai groase pentru ca e racoare dimineata. Puteti alege sa stati intr-un vagon acoperit sau nu in functie de vreme.Drumul parcurs este de 21 km, scurtat fiind caci inainte era dublu, acum afacerea a fost preluata de elvetieni din cate am inteles. Pretul unui bilet este de 45 de lei pentru adulti. Un prêt cam piperat dar merita totusi odata ce ai ajuns acolo mai ales ca se stie in toata lumea ca este ultima cale ferata forestiera autentica pe care circula locomotive cu aburi, lemnul si apa punand in miscare motoarele locomotivelor. Ca sa va gasiti locuri bune trebuie sa ajungeti mai devreme insa cam toate scaunele sunt asa de commode ca dupa atatea ore de mers ajungi cu popoul in pioneze. Daca aveti si “norocul” nostru sa transporte unu lemne inaintea mocanitei si sa-i cada cateva  pe sina sa va tina cateva ore in plus pana le culege e minune. Unii au luat-o pe jos ca nu mai aveau rabdare. Localnicii fac cu mana la vederea mocanitei plina cu turisti, cred ca in mintea lor ziceau “ia uite-i si pastia au dat o caruta de bani sa mearga cu prapadita asta de mocanita” Toata lumea la plecare fresh, cu aparatele pe pozitie, scoase pe geam iar la intoarcere ca niste legume, pe scaune sprijiniti unii de altii, oboseala si palinca bat-o vina.Una peste alta a fost frumos mai ales ca m-am umplut de funingine cat am stat cu capul pe geam insa cel mai obositor obiectiv bifat pe lista. Si inca ceva, fiti pe pozitie la intoarcere, luati-o la goanna urcati-va in masina si dusi sa fiti ca altfel stati dupa toate masinile din gara de va vine rau.

Vatra Dornei-Perla Bucovinei

Mi-a placut foarte mult orasul, curat, multa lume, frumos amenajat, am luat toate strazile la picior dar vai ce sa vezi fac si eu ca tipu cu masina din Spania multe femei cherchelite, in Maramu am inteles, erau toti si barbati si femei, palinca cu margele saraca e de vina  dar aici o fi de la visinata?

Casa Bucovineana

Nu prea am fost incantata de mancare iar de servire nici nu poate fi vorba.

Hotel Carol Vatra Dornei

Sotul meu a ramas cu sechele de la “casa bunicii” din Sighisoara si a zis ca nu mai vrea vreo casa pescarului sau alte experiente de genu si atunci l-am dus la hotel, Carol, impunator, dar care este fostul spital de TBC. Nu am avut rezervare ci am ales la fata locului. Am stat doua nopti si totul ni s-a pus pe factura, atat cazarea cat si masa. A fost foarte bine, am avut o camera cu salon, baie mare si curata iar mancarea foarte buna. Micul dejun nu prea grozav, ar fi putut fi mai variat insa mancarea gatita a fost grozava. Am servit mancare chinezeasca care nu ma asteptam sa fie asa de buna avand in vedere ca nu e restaurant cu specific, muschi de vita cu broccoli, o tigaie picanta, papanasi si vin la carafa foarte rece si bun.

Parcul Central cu veverite
Parc foarte animat si frumusel. Am citit presa si am baut o cafea grozava cu cardamom la terasa restaurantului care da in parc, cred ca este si hotel pe partea cealalta. Servire foarte buna, ne-am simtit bine. Aici seara se canta la orchestra insa este mai tot timpul plin. Toata lumea cumpara nuci de la magazinele cu souveniruri si prin parc se aude numai poc poc, asa faceam si noi, bateam nucile una de alta sa vina veveritele. Sunt satule saracele ca toti turistii le dau. A fost dragut cand am intrebat la un hotel despre parcul cu veverite si ne-a raspuns”care veverite” al meu zicea cred ca le-au mancat astia ca pe lebede. De aici am luat cateva souveniruri mai deosebite. In Sighetul Marmatiei exista un magazinas cu foarte multe lucruri frumoase de unde am luat noi carutele pentru palinca.
Am mai vizitat in drum Manastirea Voronet, Cetatea de Scaun de la Suceava, pasul Prislop, Manastirea Cozia

Casa Drumetului
Mancare buna dar nu extraordinara insa am asteptat enorm de mult in conditiile in care erau doar doua mese ocupate insa la o masa erau vreo 10 persoane. Servirea acceptabila.

Zone prin care am trecut: Pitesti, Calimanesti Caciulata Manastirea Cozia, Cisnadie, Sibiu, Sighisoara Targu Mures, Turda, Cluj Napoca, Gherla, Dej, Baia Mare, Sighetu Marmatiei, Vatra Dornei, Bucovina cu Doina Candreni, Poiana Stampei, Campulung Moldovenesc, Gura Humorului, Suceava Falticeni, Tragu Neamt, Piatra Neamt, Bacau, Adjud, Marasesti, Focsani, Ramnicu Sarat, Buzau, Urziceni

Traseu dus:

Bucuresti/Pitesti/Ramnicu Valcea (Manastirea Cozia, Calimanesti/Sibiu/Sighisoara/Targu Mures/Cluj/Gherla/Dej/Baia Mare/Sighetu Marmatiei (Sapanta, Huta Certezu, Blidari, Firiza, Bia Sprie, Cavnic, Vdu Izei, Sat Sugatag, Feresti, Barsana, Calinesti, Ocna Sugatag, Leordina, Stramtura, Rozavlea, Petrova, Viseu de Jos, Viseu de Sus, Bogdan Voda, Sacel, Moisel, Borsa, Carlibaba)/

Traseu intors:

Vatra Dornei (Dorna Candreni, Poiana Stampei)/ Campulung Moldovenesc/ Partestii de Sus/Gura Humorului/ Voronet/Suceava/ Falticeni/ Targu Neamt/ Piatra Neamt/Bacau/ Adjud/ Marasesti/ Focsani/ Ramnicu Sarat/ Buzau/Urziceni